tirsdag 30. juni 2009

fullført første dressurkurs

og vi fikk diplom;-)
Nå er vi stolte... på diplomet står det:
Kursbevis
lydighetskurs m/noe teori
tildelt
Rikke m/fostermor Merethe
I dag fikk jeg være i innhengningen helt alene. De andre hundene lekte noen løpeleker og viste noen triks de har lært. Som vanlig stressa jeg litt i det vi kom til kurset, men jeg fikk beskjed om at dette ikke var måten å oppføre seg på, og roet meg litt etter hvert... Så fortalte Lill Ann at jeg kunne få være i innhengningen og være "løs i bånd" der. Her hadde jeg full oversikt over de andre hundene, men kunne løpe fritt. Jeg begynte med å kjefte litt, men så kom fostermor med en Kong som vi kunne leke med. Dilemma oppstod; bråke eller leke. Det er så innmari morro å leke, så jeg valgte å leke...
Tidligere i dag øvde jeg og fostermor på spontan-dekk ( i det fostermor stopper når jeg går på plass skal jeg sette meg... pronto... og ta blikkontakt). Og vet dere, dette klarte jeg fint når jeg gikk løs ved foten hennes. Selv med de andre hundene utenfor. Da var vi meget stolte, både jeg og fostermor...
Etter litt løping og pesing kunne jeg sitte ved siden av fostermor og se på de andre hundene som løp. Innhengningen har sånn "gjennomsiktig" gjerde, og det var fint. Når jeg skulle til å begynne med bråket så "hysjet" fostermor på meg. Jeg ble forstyrret og forhindret i bråkingen. Vi startet heller leken igjen. Et par ganger klarte jeg å komme igang med litt bråk, men igjen forstyrret denne fostermoren meg og så ble jeg heller med henne for å leke...Så jeg har lekt og trent dressur i dag. Med andre ord en meget artig dag;-)
Neste uke skal fostermor og Lill Ann ha en ny prat om videre plan for meg... Det kan høres ut som om der skal bli noe mer å lære fremover... Fostermor prater veldig om noe klikkertrening som vi visstnok skal i gang med snart. Og så skal jeg visst få lære noen triks etter hvert. Jeg skjønner jeg har mye jobb forran meg...
Til slutt en hilsen til Randi og Perrex... Jeg og fostermor setter stor pris på de fine hilsene fra dere... Og til Perrex, jeg skjønner godt at du vil ta hageslangen... den er skummel og gul den vi har her hjemme. Jeg kjefter og smeller på den. Prøver å "spise opp" vannet. Skummel sak! Naboen har en mye gøyere en, den er jeg ikke redd i det hele tatt. Den er mer som en dusj. Jeg prøver få disse fosterfolkene til å investere i en sånn... Da kommer jeg kanskje til å "gidde" å dusje frivillig...
Natti natt. Håper alle har hatt en flott dag;-)
Rikke

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med kursbeviset ditt Rikke-moren! Da jeg hilste på deg i pinsen tok du DEN øyenkontakten, da er du en hund som har mange muligheter og kan lære det meste! Nå håper jeg virkelig at du får et permanent hjem hos Merethe & Co, sant det er teit å måtte flytte ofte? Perrex sier at "hans" hageslange også ser ut som en gul orm, men den kan lage en fin og mild dusj hvis mor eller far skrur litt på den. Det er deilig! Men likevel, gule og grønne ormer skal liksom TAS! ;-)
    Hvis du bor i nærheten av Lill-Anns hundeskole ses vi kanskje? Vi har hytte på Hanøytangen, men er der ikke så ofte, Perrex trives ikke der, tror han er redd for å bli forlatt på et nytt sted igjen. Så han vil helst sitte i bilen, og aller helst hjem til Tertnes! Gammel gubbe på over 8 år han vet du!
    Skal bli spennende å følge deg videre Rikke, Fortell MOREN din at hun må være flink til å oppdatere bloggen!
    Sommerklem fra Perrex og Randi

    SvarSlett
  2. Hei Rikke!
    Nå håper jeg virkelig at du ikke er redd for tordenvær! Slik som det braket i dag har det sikkert ikke gjort før i din levetid! Jeg er ikke redd i tordenvær, og jeg er heller ikke redd for nyttårsraketter. Jeg er nemlig en veldig barsk og modig fyr! Jeg gleder meg til å høre nytt om deg, og til å få se flere bilder!
    Stor kos fra Perrex, matmor Randi hilser også!

    SvarSlett