onsdag 3. juni 2009

Mine første dager i nytt hjem

Jeg heter altså Rickey (også kalt Rikke) og jeg er en liten shæferdame. Jeg er litt usikker på min egentlige alder, men hva gjør vel det? Vi kvinner oppgir jo uansett aldri ny alder;-)


Jeg har hatt en litt vanskelig start på livet mitt, men gode venner i Dyrebeskyttelsen Hordaland har sørget for at det har endret seg. Jeg fikk først bo hos en strålende fin fostermor, Hilde, og hennes familie. De tok seg meget godt av meg, og jeg la på meg flere kilo;-)

Litt om min bakrgunn kan du lese her...

I går så flyttet jeg altså inn i mitt andre fosterhjem. Dvs her har jeg egentlig planer om å bli permanent, såfremt denne forstermoren her oppfører seg pent og jeg får dressert henne;-) Vi er faktisk så heldige at vi skal få gå på dressurkurs hos Hundeparadiset Kompetansesenter. Der håper jeg de kan lære fostermor å bli en flink handler. Da vurderer jeg å beholde henne.

Jeg er meget matglad, full i sprett og fanteri og ellers med på det meste. I går så undersøkte jeg hjemmet til min nye fostermor og -far og har alt funnet ut at favorittplassen min er kjøkkenet. Den dama er så dårlig til å støvsuge at jeg alltid finner noe godt etter henne (hun søler ganske fælt, men det er jo bare bra). I tillegg har hun en artig vedkurv. Den satte jeg pris på, det var jo bare å gå og hente seg nye pinner etter hvert som de andre var blitt "avbarket". Fostermor prøvde si noe om at hun ikke synes dette var helt topp, men hun mykner vel opp tenker jeg.
Jeg sliter litt med å få henne til å skjønne all hintingen min! Jeg går fra forsekken og bort til matskålen. Det later til at hun ikke skjønner at jeg vil ha enda mer mat. Kanskje hun blir litt bedre trent etter hvert!


I dag har vært den første hele dagen her. Vi startet med en liten luftetur med fosterfar på morgenkvisten. Først kl halv syv klarte fostermor å slepe seg ut av sengen. Lovlig sent, men jeg hoppet rett på henne og var klar til bånn gass leking! Haha hun var ikke våken, men ble det fort. Hun måtte få litt kaffe før vi endelig kunne gå i skogen. Det var meget deilig å komme seg ut og strekke på seg. Og når jeg kom inn igjen fikk jeg endelig frokost.


Så måtte fostermor på jobb og jeg la meg til å lade batteriene så jeg skulle være klar til hun kom hjem fra jobb. Og det var jeg. Da var det først en liten kort tur, for fosterbestefar ville komme på besøk for å se meg;-) Jeg tror jeg falt i smak! Jeg er da meget skjønn og sjarmerende. Dessuten var han med å lekte med meg! Så måtte forstermor jammen ha seg en liten strekk på sofaen. Og med en gang klokken ringte så passet jeg på at hun ble godt vekket! Deretter måtte jeg vente nok en gang på at hun skulle få litt kaffe (dette var jo selvfølgelig grådig kjedelig) men endelig fikk jeg slept henne ut i skogen. Der hadde vi to gøye timer kan du tro. Her var det utrolig masse å lukte på og undersøke. Mange flotte pinner (les røtter) var der også. Disse måtte jo såklart undersøkes og smakes på! Noen var dessverre litt for store til å ta med hjem. Fikk nå uansett lekt litt drakamp med fostermor og det var artig for jeg vant hele tiden:-)


Nå skal jeg snart få middag og det skal bli godt. Fosterfar kom akkurat hjem med noen nye leker til meg også så jeg tenker jeg kanskje kommer til å bli litt trøtt i kveld;-)
blogger mer i morgen, da skal jeg som sagt ha fostermor på dressurkurs...



Rickey

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar