lørdag 6. juni 2009

hopp og sprett

endelig litt nytt fra denne fronten igjen. Jeg har vært travelt opptatt de siste dagene. Så mye å undersøke over alt. Jeg hopper og spretter avgårde nesten hele dagen, men jeg har nesten blitt litt roligere.

På torsdag så var jeg på dressurkurs hos Lill Ann. Der var også fem andre tisper, eldste var 1,5 år. Jeg hoppet ut av bilen og bråkte som en liten bulldoser;-) Det ble litt mye for meg med alle de andre hundene så jeg stressa litt. Lydpotten min virket godt kan man si. Men fostermor var ganske fornøyd egentlig, for jeg roet meg litt på slutten. Vi fikk ikke med oss så veldig mye dressur der, men litt fikk jeg også til. Så fostermor mener det gikk over all forventning. Vi er meget fornøyd med Lill Ann, vi synes hun er en behagelig person og vi satser på at hun kan lære oss mye;-) Vi har fått en liten hjemmelekse som vi øver på hver gang vi er ute og går tur. Om jeg må si det selv så er jeg ganske flink altså. Jeg oppfører meg ganske bra, for det er viktig å gi fostermor litt oppmuntring slik at hun synes det er gøy;-) Jeg trekker omtrent ikke i båndet i det hele tatt og jeg er veldig flink å komme når hun roper på meg.

Ellers så har jeg vært litt opptatt med skogsturer og besøk. Så pen som jeg er så må jeg jo deles litt med andre. I går fikk jeg reiste på besøk til fosterbestefar.Det første jeg gjorde var selvfølgelig å sjekke ut kjøkkenet! Jeg fikk være med ut i hagen og se litt på blomstene. Den hagen var veldig spennende for der var flere mennesker som gikk forbi utenfor. Jeg bjeffet litt og jammen var det ikke noen som svarte også. Veldig stas og morro!

Så var jeg faktisk veldig flink og slo meg godt til ro når vi gikk inn igjen. La meg ned og slappet av. Fosterbestefar har veldig godt teppe på kjøkkenet. Han har skjønt at kjøkkenet er et veldig viktig rom;-)Ellers så har disse fosterfolkene funnet frem en kjetting i hagen som de driver og setter meg fast i. Egentlig så tenker jeg at jeg kunne bare vært løs faktisk, men da mumler forstermor noe om mye katter i nabolaget og at hun ikke liker å gå på hundejakt. Jeg skal ikke klage, jeg har meget god radius med denne lenka, og vi klarer å leke med den. Dessuten så kan jeg komme meg inn i gangen og legge meg ned der, så jeg får vel holde ut til jeg kan få en hundegård. Det har de nemlig lovet meg;-)

Ellers er jeg veldig sosial og vilter. Det har kommet litt besøk for å se på meg og det liker jeg. Merkelig nok blir ikke alle like begeistret for at jeg hopper og spretter av glede. Merkelige disse menneskene innimellom gitt. Så jeg har begynt å lære meg å ha alle bena på bakken når jeg møter nye mennesker. Skjønt dette gjelder ikke for fostermor. Når hun kommer så spretter og hopper jeg som bare det. Hun driver og mumler noe om for mye energi til frokost og noe om noen sprettballer i bena. Ikke vet jeg hva hun prater om! Jeg er da meget rolig?? Innimellom? I alle fall når jeg sover tror jeg. Disse fosterfolkene påstår også at jeg snorker! Hørt på makan. Damer snorker da aldri?

I dag har jeg igjen vært en lang tur i skogen, vi har oss en god tur om dagen i skogen. Jeg har funnet mange flotte grener og trær og det er så utrolig artig. Jeg elsker pinner! Jeg liker og tygge av barken, løpe etter dem, bære dem og leke drakamp. Jo større pinner jo bedre er det. Fostermor påstår at hun aldri har sett en hund som er SÅ gal etter pinner før.



I dag hadde jeg tygget så mye på en pinne at jeg fikk flis i tennene mine. Det var litt ekkelt. Jeg fikk en Kong av fostermor med litt mat i og når den var ferdig tygget på så var jammen flisene vekke også. Smart!

Nå er det straks leggetid her i huset, de er litt trege på labben i dag disse fosterfolkene. Fostermor driver og knipser mange bilder av meg. Noen ganger er jeg ikke helt klar, men det bryr hun seg lite om. Tsk en dame må da få være klar for photoshot vel?



Vel nå er det leggetid for små søte firbeinte frøkner;-) Må jo være sikker på å få ladet fullstendig opp til mye nye hopp og sprell i morgen igjen.
Rikke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar