tirsdag 30. juni 2009

sommer

jammen er det sommer gitt... og så utrolig mye spennende ute! Det her helt tydelig at jeg har gått glipp av meget mye i mitt korte liv... Alt er så spennende! For ikke å snakke om litt skummelt når det begynner bli mørkt ute, for da forandrer alt seg. Da er til og med trillebårer og biler litt skumle, og jeg må bare bjeffe på dem. Det er jo nesten litt pinlig når vi kommer fram til det skumle og farlige og jeg oppdager at dette er jo ting jeg har sett før. Da later jeg som om ingenting har skjedd...

Litt skryt har jeg også fortjent... Jeg har blitt veldig flink til å holde øyekontakt! Jeg tror jeg snart skal klare stirre disse menneskene i senk;-) For når man er så skjønn og sjarmerende som meg så må de jo falle for mine bambiøyne vel???

Jeg har fått lekt meg mye på stranda i varmen, og det har vært morro kan du tro. Vi fikk beskjed om å slutte gå så mye i skogen, og heller oppsøke nye og spennende ting. Lur ide av Lill Ann;-) Så på søndag så var vi på stranda med mange barn og voksne. Jeg oppførte meg nesten eksemplarisk... Jeg og fostermor skulle vasse litt (siden jeg nå er denne vassfisa da). Det var morro nok det, men ingen pinner i nærheten. Jeg ønsket jo selvfølgelig litt action og noe jeg kunne vasse etter. Så fant jeg ut at på Crocsa til fostermor så var der en liten "spenne" som er litt løs. Snarrådig som jeg er grep jeg fatt i denne. Du kan tro det ble komisk når foten til fostermor forsvant bakover når jeg dro i denne og hun holdt på å ramle i sjøen. Haha jeg lo godt inni meg, utenpå satte jeg opp Bambifjeset og så veldig uskyldig ut... Noen av de menneskene på land lo også og de kommenterte at jeg var like vilter som kattungen de hadde hjemme. Det hele endte jo bra og uten knall og fall... bare noen flaksende bevegelser;-)

Jeg har også vært i ferskvann og badet, da svømte jeg faktisk et par tak... selvfølgelig ikke helt frivillig, men iveren oversteg vettet et lite sekund...

I dag har vi vært en liten morgentur med innlagt dressurtime. Øvet på "på plass" og "sitt" og "dekk". Jeg blander de to siste litt om dagen... når jeg blir ivrig legger jeg meg bare like godt ned jeg...

I går fikk jeg også ny leke, en Kong med line i. Det tok meg hele (nesten) 3 min før jeg hadde demontert lina. Da var jeg stolt kan du tro... Skal se hvor lang tid det tar før jeg får demontert selve Kongen. Men denne var litt artig, den er konisk, så den spretter litt til alle kanter. Disse menneskene driver og skrattler når jeg skal løpe etter den, for jeg får ikke tak i den på første forsøk. Frekke folk, le av hunder på den måten! *fornærmet*

Den ene Kongen jeg har har jeg demontert en god del på. Fostermor driver og klør seg i hodet, disse lekene skal jo være bra sikre (spes den røde) for sånne "herpere" som meg. "dra-leken" er jeg helt ferdig med å demontere, der er kun noen få filler igjen som kan bevise at den noen gang har eksistert... Aaaa jeg er flink!

Som tidligere nevnt så kalles jeg for MATVRAK. Er det noe jeg kan stjele så stjeler jeg. At disse menneskene er så lite lure at de ikke fjerner alt som ikke kan stjeles kan jo ikke jeg lastes for! Nå har jeg snart vært her i en måned, så noe må de jo ha fått med seg snart.
Når jeg skal få mat så sitter jeg faktisk pent og venter på ordene "vær så god". Fostermor har en irriterende lek her, hun prøver å lure meg. Hun sier feks "så god" eller "vær så" for hun tror jeg skal storme oppi maten. Men der tok hun feil... Jeg klarer nemlig å vente til alle tre ordene kommer jeg. I dag ute så la hun en godbit rett forran meg, fikk meg til å ligge og bli, gikk et par runder rundt meg. Hele tiden holdt jeg blikkontakt UTEN å ta godbiten... Flink??

Jeg har også lært meg å legge leken i fanget når vi leker "hent leken". Jeg simpelthen elsker å leke!

Men nok for i dag... noen pene badebilder av meg må jo også legges ut, slik at dere ikke glemmer hvor pen jeg er...

Ha en fin dag alle sammen



aaah jeg tar meg bra ut på dette bildet... soler meg litt;-)

Her innser jeg at jeg ikke vil få tak i pinnen uten å svømme etter den


Her svømmer jeg litt... og plasker meget kan man si... var ikke helt forberedt på å måtte svømme her nei

Tryggest å holde seg der man slipper å svømme...



Rikke

1 kommentar:

  1. Hei Rikke-vofsen!

    Det er bare så gøy å følge bloggen din, masse fin informasjon og nydelige bilder! Dreven hagearbeider er du blitt, og det blir nok dreven svømmer av deg også! Det er bare å fortsette å gå det, selv om du ikke når bunnen med labbene dine. Hunder jeg har snakket med sier at det er så enkelt som bare DET! :-)Skal hilse deg fra min Perrex, han får dusje seg med sprut fra hageslangen nå når det er så varmt. Veldig lurt med slik dusj etter sjøbad også, saltvann er ikke det beste for hud og pels, best å få det vekk for å ta vare på skjønnheten!Men Perrex (og de andre hundene vi har hatt) tror at denne slangen er et levende udyr som skal tas! Så uskikkelig er vel ikke DU?? ;-)
    Ha en kjempeflott sommer med masse lek og kos!

    Klemmer fra Perrex og Randi

    SvarSlett