torsdag 10. juni 2010

sommer i luften

og eeendelig en oppdatering igjen.

Travle dager her i huset ser dere. Disse menneskene skal visst gifte seg, og det er bare en måned igjen. Da blir mamsen littegranne stressa og må visst gjøre mye dilldall. Jeg hjelper til så godt jeg kan, jeg stikker av med sløyfer og duker... Mamsen påstår jeg er en rar kryssning av shæfer, rampete kattunge og en labrador. Pff akkurat som om det er mulig. Jeg er en shæfer, dermed basta. Rampete kattunge kommer fra at jeg synes det er innmari morro å stjele ting som vanligvis bare katter gjør, og er like lekete som en. Labrador kommer fra at jeg spiser alt, og da mener jeg alt. Har ingen begrensninger på hva jeg liker og har akkurat samme matlyst som labradoren. En ny favoritt er forresten gjørmebading, så nå kan man si jeg prøver på en ny look, sort shæfer. Bare så irriterende at mamsen hele tiden skal vaske meg etterpå og ødelegger dermed hele looken.

Ja, for to uker siden ble jeg plutselig syk også. Var helt ute av form og stiv og støl. Mamsen og jeg måtte på dyrlegevakta. Der målte de feberen min til 41 og det er visst ganske høyt. Jeg hadde også mye infeksjon i kroppen min. Dr dyregod tok ultralyd for å sjekke om jeg kunne ha livmorbetennelse, men de fant ingen ting. Det ble en uke med antibiotika og nå er jeg frisk som en fisk. Mamsen synes det var litt ekkelt siden de ikke fant ut hva som var gale. Jeg har litt trøbbel i systemet etter hver løpetid, jeg får sånn innbilt svangerskap. Så nå må vi visst se på om vi skal sterilisere meg for å få bukt med problemene.

Ellers er jeg nå frisk som en fisk og har mye overskudde og energi til fantestreker. Jeg elsker fantestreker! Ja, jeg er nå også litt lur. Når jeg var syk så lot mamsen meg ligge i sofaen med henne. Så nå har jeg blitt en sånn ekte sofagris;-) jeg elsker sofagris livet. Lader så innmari mye bedre i sofaen.

I går var jeg og mamseen på tur med den ene kjæresten min, Arnold. Vi gikk inn i skogen på Friluften. Der fikk vi løpe løse og bade og kose oss. I går var jeg såpass trygg at jeg faktisk flørtet med Arnold. Vi hadde det kjempemorro. På slutten gikk jeg litt i "overload" og klarte ikke helt slutte bjeffe. Mamsen sier jeg er korka, men at jeg kommer meg og blir bedre og bedre dag for dag;-) og så sier hun "der er alltid håp i hengende snøre". Vi var kommet så godt igang med treningen før jeg ble syk, men nå skal vi ta det opp igjen. Jeg måtte ha noen fridager til å komme meg igjen. Nå føler jeg at formen er på topp så nå er jeg klar;-)

Nå må vi ut og nyte solen litt, jeg er nemlig veeeldig glad i å ligge i solen og kose meg. Når jeg blir for varm går jeg inn i skyggen eller så går vi ned til vannet og kjøler bena;-)


Her bader vi i vannet. Veeldig deilig, men også litt skummelt å bade sammen med noen...



Jeg har det ikke så veeldig vondt her i sofaen;-)

På vei inn på friluften. Må gå i bånd et lite stykke inn i skogen før jeg får løpe løs og leke sprettball;-)

Ha en flott soldag alle sammen,-)

Rikke

2 kommentarer:

  1. Jeg synes ikke du er korka, Rikke.
    Du er en skikkelig luring, som ligger i sofaen.
    Hvis mamman din vil jage deg vekk, så må du late som du er litt syk igjen.
    Pass på å se dårlig ut og sleng gjerne tunga litt ut på siden... Pluss på med et par sukk og stønn !

    Klem fra de to firbeinte her i huset, som ikke lenger får sove i sengen... men ligger i stresslessen...

    SvarSlett
  2. Heisann søte Rikkemor!
    Mor og jeg ble veldig glade i dag da vi startet opp PC'n og så at du hadde oppdatert! Vi må begynne med å takke for den fine og morsomme kommentaren du og mamsen hadde lagt igjen på vår blogg! Ja, det er fint med svart-hvite bilder, de har virkelig sjel. Mange "ordentlige" fotografer foretrekker svart-hvitt den dag i dag.
    Mor prøver nesten hver dag å få tatt nye bilder og videoer av meg, men jeg lurer henne hele tiden. Hun har veldig lyst til å ta en videosnutt når jeg bjeffer slik at du kan få høre den flotte, dype røsten min, men nei da! Så det beste mor kan si for å få meg til å slutte å bjeffe er "skal mor ta bilde av deg nå og sende til Rikke?" Da blir jeg taus med en gang og gjør meg om til en trestokk!
    Jeg ble veldig lei meg for å høre at du var så syk! 41 varmegrader i en hundekropp er veldig mye. Mor sier at hun tror sterilisering, inkl. fjerning av livmoren er lurt. Livmorbetennelse er skumle saker, mor har hatt tre jentehunder, to av de fikk livmorbetennelse. I England f.eks. gjøres sterilisering av jentehunder som ikke skal i avlen ganske rutinemessig. Og du Rikke vil vel ikke ha valper med noen andre enn meg?? Og det kan du bare glemme, for jeg kan ikke lage valper. Det ble ordnet slik da jeg var ett år gammel. Så ta å få ordnet den greien, så slipper du å bli syk. Min samboer Sella (hun døde for 3 år siden) fikk livmorbetennelse, men det ble oppdaget så tidlig at hun ikke rakk å bli veldig syk. Hun ble tatt rett inn på operasjonsstuen hvor de skar litt i henne. Hun sa at hun hadde det veldig lite vondt, og kom seg kjemperaskt.
    Det var mange fine bilder av deg igjen, men jeg er sjalu på den der Arnold, så han ser jeg helst ikke på. Håper at jeg får bade litt i sommer også, far skal ha mye ferie nå, så da blir det litt mer action. Mor har jo det dumme kneet sitt, så det blir ikke så mye fart på henne og meg når vi er alene. Men det er ikke så farlig, vi koser oss godt. Jeg er jo blitt 9 år nå, og liker faktisk å ligge og dra meg litt!
    Nå må du være grei da, Rikke, og ikke "hjelpe" mamsen så mye i bryllupsforberedelsene! Si at hun ikke må stresse, det er ikke farlig, og går fort over! Du blir sikkert verdens søteste brudepike, Rikke!!!

    Stor vofseklem fra din Perrex

    SvarSlett