mandag 28. februar 2011

Vinterferie

Og nyyydelig sol ute...
I går var jeg på besøk hos bestefar, for han har bursdag. Mamsen hadde tenkt å tullegi meg i gave, men jeg nekta ha på meg sløyfe. Dessuten har bestefar enda friskt i minne den langhelgen han passet meg, så mamsen fant ut det kanskje var best å la være... *tsk*
I dag har jeg og mamsen vært i skogen bak huset. Der er det leeeenge siden vi har gått kan dere tro. Og vi klarte luuure med oss tante Randi på tur. Tante Randi er den skjønne naboen vår. Hun synes også jeg her skjønn. Flere ganger i dag har hun kommentert hvor herlig og flink jeg er... Tante Randi har oppdrett av sånne pusekatter, Maine Coon. Mamsen sier de er nyyyydelige, men jeg har ikke fått vært med for å hilse. De er jo nesten like xtor som meg...jaja litt overdrevet da, men ikke laaangt unna.

I skogen i dag fikk jeg gå i langline. Jeg koste meg, lekte med pinner, avbarket trær og snuste som en helt. Fant et par liggeplasser der hjorten har sovet. Det var spennende... Og plutselig stakk jeg av. Mamsen ble litt paff, for jeg tør jo ikke gå så langt til vanlig. Så det hjalp ikke med 15 m med line bak meg, vips var jeg borte... til mamsens forsvar, hun visste jo ikke at jeg var laget for fart, snarere komfort.... frekka.
I alle fall, jeg hadde funnet to hunder jeg, så jeg ville jo løpe og kjefte litt på dem. Det er jo tross alt miiin skog!! Etter jeg hadde fått kjefta litt så kom jeg tilbake igjen. Da var jeg klar for å leke med ballen. Tror dere ikke den ene hunden fulgte etter oss også da, den synes sikkert jeg var pen... det skjønner jeg jo. Men da hadde jeg fått ballen, så jeg jeg var opptatt...

Faktisk så er jeg så flink at jeg til og med vasker ballen min når vi er på tur. Jeg liker ikke at ballen min er skitten, så jeg vasker den i de små bekkene jeg finner på turen. I dag har jeg vært ekstra flink og bært ballen min selv og. Da slipper mamsen å bli klissvåt i lomma som hun sier... jeg ser jo ikke problemet med litt hundeslev og kvister...

Håper dere andre har nydelig fint vær i dag og at dere koser dere. Nå skal vi snart en tur til bestefar igjen, så vi må begynne bevege på oss her...

Vi glemte ta bilder i skogen i dag, men mamsen har knipsa noen tullebilder av meg...


 Endelig har jeg fått tauet mitt tilbake... Bare fordi jeg angivelig tar helt av (?) så får jeg ikke ha lekene mine tilgjengelig annet enn i korte perioder av gangen. Fatter ikke hvorfor...


Her ligger jeg og veeeenter mens mamsen oppdaterer bloggen. Forstår jo at det er viktig, men fryktelig kjedelig å veeeente så lenge...

Ha en super vinterferie folkens;-)

Rikkeloppa

2 kommentarer:

  1. Hu og hei, Loppemor...
    Vett'u ? Jeg har savnet deg. Jeg var nesten sikker på at hun der mamsen din HADDE gitt deg bort til bestefar. Og han kan sikkert ingenting med blogg.
    Skal jeg fortelle deg noeannet ? Det hjelper ikke å være veldig søt og pen bestandig. Jeg er også innmari pen, men det er bare den møllspiste gubben min som vil ha meg, likevel.
    Jaja... det er vårt lodd her i livet det, Rikke!
    Kanskje du stikker innom igjen engang før ferien er over.
    Klem og slafs herfra...

    SvarSlett
  2. Tuddelu Rikke.
    Nå er det på tide at du får hun der mamsen din til å åpne pc'n for deg.
    Det ligger en liten utfordring til deg i bloggen min. Men innen du leser dette, er det sikkert skjedd mye nytt i bloggen . Så du får bla deg nedover.
    Boff...

    SvarSlett