søndag 10. april 2011

Våren er på vei...

Vi hører dessuten rykter om at både huggorm og flått er observert... fysjameg, kunne meget godt ha klart meg uten disse utyskene!!! Men vi er godt forberedt mot den ekle huggormen i alle fall... på Askøy Dyreklinikk får man kjøpt en liten "ampulle" som man har med seg tabletter som hjelper mot det allergiske sjokket man kan få av evt bitt. Den er kjempelur, på klinikken gir de deg like mange tabletter som du må ha til hunden, så når skaden er skjedd slipper du tenke/huske på nøyaktig antall. Du bare tømmer alt i hunden.

Ellers så storkoser vi oss om dagen. Jah og vet dere, mamsen har meldt oss på kurs i hverdagslydighet hos Fjellanger. Som om ikke jeg er lydig... Mamsen sier at jeg er jo det, men siden jeg sånne problemer i forhold til andre hunder så er dette en gylden mulighet for meg til å prøve lære. På dette kurset så bruker vi også klikker i treningen. Den har jeg lært fra før, jeg og mamsen gjør det litt på småtriks, men vi har ikke vært så flinke i treningen. Men nå klikker vi i vei;-) Man kan nesten si det har klikka *flirer*

Instruktøren vår har vi også fått oss et kjempeinntrykk av, så vi gleder oss til å fortsette. Fremover nå blir det mye trening på oss, og ja, det glemte vi nesten si... Vi har "tvingt" papsen med oss på kurs. Helt fornøyd var han ikke, men vi har han mistenkt for å synes det er morro, selv om han aaaldri i verden vil innrømme det! Jeg og papsen har oss noen artige økter på trappa. Mamsen "tvang" han også til å steke kyllingkjøttdeig til meg før kurset forrige gang. Den kan dere tro kom godt med....

Ellers så går dagene i sin travle vante tralt, jeg slapper av på sofaen så mye jeg bare klarer, innimellom turene i skogen. Nå har jo endelig våren kommet seg til vestlandet, så nå er alle gjørmehullene mine åpnet igjen. I går var jeg, mamsen og en venninne i skogen. Jeg viste venninnen vår hvordan man plasker og hopper i gjørmehullene for å bli mest mulig skitten og våt på en gang. Så demonstrerte jeg hvordan man rister seg, rett mellom mamsen og venninnen. Tror ikke de synes det var like morro... Jaja, synd for dem. Dessuten, jeg hadde årets første ordentlige bad med svømming! Jeg har tidligere forsøkt meg litt på vassing, men det var så kaldt. I går svømte jeg som en helt... Mamsen var såå fornøyd, for da var jeg liksom ikke så skitten lengre. Vanligvis liker jeg å vaske meg selv i vannet og holde meg ren på turen tilbake, men i går.... fristelsen ble for stor når jeg fant enda et gjørmehull på veien... Jeg tok løpefart og plasket uti... overså fullstendig mamsen sine små hulk og frydet meg heller over venninnens latter, jeg vet jo at jeg er både morsom og pen;-)

 Den som sover synder ikke...
 Ny ball til trening. Må testes ut...
Ser dere meg langt der borte??? Leter etter ballen
 Sånn i tilfelle dere ikke klarte se meg... såå pen er jeg;-)
Slitsomt med både svømming og søk... Viktig å hvile etter en god treningsøkt...

Nå skal jeg, mamsen og papsen først ut og trene litt og så skal vi gå oss en deilig tur i skogen sammen;-) Det er så sinnsykt deilig når våren eeeendelig er kommet... Denne vinteren har vært hard på vestlandet, ikke hard som i fryktelig kald, men hard som i ufyselig vær og forhold når det kommer til turene våre i skogen. Så nå har vi virkelig fortjent sol og sommer;-)

Rikke rampeloppe

2 kommentarer:

  1. Endelig, Rikke.
    Jeg lurte litt på om du hadde emigrert. Men så har du bare vært på kurs !
    Såååå pen som du er, så sjarmerer du sikkert alle i senk, iberegnet instruktøren. Og du... du er veldig pen når du sover.
    Kos deg på tur...
    Klem herfra!

    SvarSlett
  2. Hei søte Rikkemoren!

    Nå trodde du vel at jeg hadde glemt deg, men det har jeg IKKE! Det er bare det at "far" er blitt pensjonist, og da må jeg være med ham over alt hele dagen lang for å kontrollere at han gjør alle tingene riktig. Nå har han oljet terrassen, kastet en masse skrot, satt fram nye utemøbler og potter med blomster i, og nesten alt er blitt riktig, bare fordi jeg passer på! Noen ganger sier "far": "f**n, den bikkjen går i beina på meg hele tiden!" Men det tar jeg ikke så nøye, det er nok bare kjærlighet. Og så dulter jeg ham i kneet en gang til, slik at han nesten snubler over en blomsterpotte.
    "Far" var ukependler i mange år, og bare hjemme hos meg i helgene. Nå er han her hele tiden, og det synes jeg er flott. Hvis han skal noen steder hvor jeg ikke kan være med, blir folkene mine nødt til å si "far skal bare litt i arbeid". Det er det eneste jeg godtar, ellers blir jeg krakilsk!
    Vet du, for et par uker siden fylte jeg 70 år! Og er den suverent eldste i familien min. Jeg fikk roastbiff og kake, og var godt fornøyd både med bursdagen, alderen og verdigheten.
    "Mor" engasjerer seg stadig i hunder og andre dyr som trenger hjelp. Nå sist var det en liten hundegutt som var blitt overkjørt og trengte en stor og dyr operasjon. Da måtte "mor" snyte seg masse og hive seg på kronerullingen. Nå ser det endelig ut til at det går bra med den lille tassen, så jeg fikk dyttet "mor" bort fra PC'en en stund for å få skrevet litt til deg!
    Har sett masse på bildene av deg, du er så søt og fin, atte!
    Ønsker deg en flott, men flåttfri sommer med masse herlige rampestreker!

    Stoooor kos fra din for evig Perrex!

    SvarSlett