lørdag 3. april 2010

det lir mot vår...

og det er nyyydelig sol ute. Jeg er litt rar, sier mamsen, for jeg eeelsker nemlig å sole meg. I nye huset så er der masse vinduer, og disse sørger for at jeg kan sole meg på gulvet i alt sollyset som er nå. Aaa livet er skjønt for en liten hund;-)

Jeg er nå friskmeldt, så nå har jeg fått begynne gå tur igjen. For et par dager siden så var jeg og mamsen og gikk spor med Malene og hundene hennes. Først la de spor til ene hunden til Malene, og så var det min tur. Da gikk Malene et spor inn i "hutlaheita" som mamsen kaller det. Vi gikk spor i tykk skog, over kratt og stein. Det var utrolig morro. Jeg skulle finne Malene bare etter fotsporene, og fikk snopiser når jeg fant henne. Mamsen skulle prøve henge på i sporlina, men det viste seg hakket vanskeligere enn først antatt. For jeg er kjapp. Som dere vet, jeg er ikke så stor, men steike så kjapp jeg er. To ganger måtte mamsen gi tapt, for jeg hadde satt inn " Speedy Gonzales" giret og løp fra mamsen;-) Veldig fornøyd så klarte jeg å følge sporene helt til Malene. Når de la det tredje sporet til meg så hadde mamsen satt seg som mål å løpe superfort så hun kunne følge meg. Hahaha tror dere hun greide det???? Nope, *flirer* hun gikk på trynet i en liten haug av grener. Jeg var litt snill, for jeg stoppet og sjekket at der sto til liv før jeg peiste på videre for å finne Malene. For Malene hadde jo fiskepudding, og det er jo rasende godt.

Etterpå fikk jeg gå litt løs med Arnold, den ene kjæresten min. Jeg var litt hyperstressa så jeg kjefta noe innmari på ham. Men så klarte jeg stresse ned litt. Mamsen sier vi visst må øve masse på dette enda.

Vi har forresten satt inn treningsgiret, vi trener nå avslapningsopplegget (desensitisering) til Fjellanger, og skal om ikke lenge opp igjen der på ny time. Mamsen skal også på seminar om problemadferd hos hunder. Pff akkurat som jeg er så problematisk da... Jaja, det kan jo hende vi lærer noe nytt;-)

I går var jeg og mamsen og papsen på lang oppdagelsestur i skogen. Vi kan gå i skogen rett fra altanen, så vi har det ganske fint nå. Papsen er sånn at han eeelsker å bare vandre avgårde. Mamsen er ikke like begeistret der hun lusker bak, for hun har ikke helt troen på at papsen kan finne stien igjen. Jeg løper da fremme med papsen, for jeg synes det er morro. Jeg er dessuten snill og kommer bak for å se etter mor innimellom. Sørger for at hun også finner veien. Det eneste som er litt dumt er at jeg ikke får ha med ballen. Jeg blir angivelig for gira og stressa (pffff) av den. Men vi har med masse snopiser som jeg får leite etter.

Ja vet dere, frekke dama... hun sørger for at jeg må jobbe for frokosten. Jammen er det ikke slutt på de dagene da frokosten kom rekende på ei fjøl. Nå må jeg ut og spore opp hver eneste lille pellets. Småfrekt synes jeg, selv om det egentlig er ganske morro også da. Jeg har visst blitt veeeldig flink til å søke;-)

Nei, nå må jeg få skubbet disse menneskene ut døren så de kan rekke butikken. Det er jo flere påskedager og jeg må jo sørge for at de kan kjøpe noen flere snopiser til meg. Skrekkelig om vi skulle gått tom!

Så en stor påskesuss til kjæresten min Perrex;-) Jeg og mor synes du er bedårende skjønn;-) Siden du ikke er så fotogen så ser vi om igjen og om igjen på de bildene du har i bloggen din...


Frekke mamsen har kasta snø på meg... men jeg er nå bedårende skjønn likevel jeg. Og veldig fornøyd når jeg får gå tur med kløv...


Jeg er en hund etter komfort... så om det er gardinene til mor jeg ligger på, eller teppene hennes, spiller ingen rolle for meg...


Har dere sett hvor frekke disse menneskene er?? De kaster snopiser i postesker, så må jeg jammen helt inni for å få tak på dem. Rasende festlig... pfff

Et lite blinkskudd fra turen i går... jeg liker å svaie litt med hodet sånn at jeg ikke helt henger på kameraet... En sele på snei... det er meg....

Meg og mamsen, nye lua til mamsen og nye leken min. Ser dere at hun holder meg i selen?? Tvangsfotografering kaller jeg sånt... pfff

God påske og ha en nydelig fin dag i solen;-)

Rikke fantis

1 kommentar:

  1. Hurra, jeg fikk påskepresang!

    Og det var alle de fine bildene av deg, Rikke! Det går jo ikke an å se seg mett på deg, og jeg likte særlig det hvor du har selen på snei og smiler så pent! Og så det av mamsen din og deg da, ikke vanskelig å se at dere to hører sammen og er glade i hverandre!
    Veldig gøy å høre om hvor flink du er til å trene, og at du får pest folkene dine litt. Er det ikke rart at folk som har hund synes det er gøy å løpe rundt i skauen? Folk som ikke har hund synes visst ikke det!Vi hunder er medisin både for kroppen og sjelen til disse folkene våre vi!
    I dag har far ryddet på tomten, det synes jeg er veldig gøy å være med på, for det er så mange spennende kvister å bære rundt på! Men far synes at jeg bærer de i helt andre retninger enn han vil, så da blir han sur og sender meg opp på terrassen og lukker døren. Men det går helt greit, for der sitter mor med kaffe og kjeks, så da har hun og jeg kaffeslabberas mens vi overvåker han som arbeider i hagen og gir ham gode råd. Mor kan ikke gjøre så mye pga det vonde kneet sitt, men jeg tror ikke hun synes det er så gale, for hun har alltid likt å sitte og sole seg.
    I dag var far og jeg i yndlingsbutikken min, Baunen. Dvs jeg må sitte i bilen og vente, men jeg vet veldig godt hvor far har vært! Siden det er langhelg nå fikk far en masse restepålegg, og nå gleder jeg meg vilt til mor skal pakke det i mindre pakker og legge det i frysen. Da sitter jeg limt fast ved kjøkkenbenken, for jeg får alltid smake litt! Håååper at det er roastbiff i pakken!
    Jeg blir helt blank i øynene når jeg ser deg Rikke! Du er så nydelig og sjarmerende! Mor blir også blank i øynene, og sier "stakkars lille Rikkemor, som fikk det så godt!" og så må hun hente kleenex-pakken og snyte seg. Noe så tullete som å si stakkars og grine for en som har det godt!! Men jeg sleiker nå henne i fjeset likevel, og da må hun klemme meg og grine en skvett på meg også. Det betyr sikkert at hun er glad i oss hunder, tror du ikke?
    Nå må jeg visst gi meg, for mor skal ordne noe lurt på kjøkkenet. Da bare MÅ jeg være tilstede altså!
    Tusen takk for bildene og fortellingen, håper at du dukker opp snart igjen.
    Ha en fortsatt flott påske og vår, kjempestor kos fra Perrex!

    SvarSlett