tirsdag 8. desember 2009

Hatt en stråååålende dag

i dag...
først så var vi en deilig tur i skogen jeg og mamsen når hun kom fra jobb. Da fikk jeg leke litt med ballen. Et par hentinger (dvs mamsen kaster og jeg løper som et lyn for å apportere) og så en del søk etter ballen. Vet dere, mamsen hiver den ofte opp i trærne. Det er ganske morsomt å se på, for da må dama stresse etter laaaange greiner for å få dem ned...
Så lekte vi litt spor, sånn type "finn en Frolic og spis den" Det var innmari morro og utrolig deilig. Jeg digger Frolic!
Så måtte vi hjem for å lade batteriene litt, for tirsdager er jo miljøtrening. I dag hadde jeg utrolig mye på hjertet så jeg klarte bråke en hel del. Akkurat nå driver vi å øver desensifisering. Dette er noe mamsen har stor tro på at vil hjelpe til slutt. Jeg stresser fremdeles veldig mye når jeg ser andre hunder, men i dag klarte jeg faktisk å legge meg ned. Da får jeg snopiser mellom frembena når jeg ligger pent og ikke bråker. Og myyyye skryt. Jeg elsker skryt!
Etter et kvarter ca så får jeg gå i bilen igjen for å slappe av litt, før jeg pleier å få komme opp på plassen for å "prate" med menneskene og bli ordentlig trygg på de også. I dag fikk jeg ikke det, for i dag fikk jeg heller være med Malene og Arnold på Friluften. Der fikk vi løpe løs og leke og bade og bare spille tussete. Dvs jeg spiller tussete og Arnold ( en råkul Leonbergergutt, min andre kjæreste) er rolig og avbalansert. Arnold er min terapihund, for uansett hvor mye jeg maser og bjeffer og gneldrer så vil han fortsatt være med meg. Han lærer meg også å prate litt hundespråk, så nå kan jeg noen "ord". Han forstår godt at jeg er stressa og usikker og tolererer min oppførsel meget godt. Jeg får bare litt kjeft når jeg strekker strikken aaaaalt for langt;-)
Nå har jeg endelig kommet hjem, det er sent på kveld og jeg står nå og hinter til mamsen at jeg gjerne vil ha kveldsmaten min servert. Dama er en smule treg i oppfatningen nå. Enten det eller så later hun som om hun ikke forstår.
Akkurat dette finner jeg utrolig frustrerende. Jeg prøver å trene kontakt på henne (les: holde blikkontakt) men jeg sliter med å få dama til å gjøre som jeg vil. Jaja, jeg får vel bare være tålmodig;-)
Natta
Rikke

2 kommentarer:

  1. Hei hopp, Rikkemor!
    Nå var det veldig gøy å høre litt nytt om deg igjen, jeg kikker flere ganger i uken, og blir særlig glad når det er kommet ny bilder av deg! Dårlig med slikt fra meg gitt, jeg går min vei hver gang mor kommer med kameraet. Så det er vanskelig å få tatt noe annet enn "Perrex-spiser-maten-sin"-bilder. Du får kikke på både bilde og video av det av og til, så du ikke glemmer meg helt for de der andre kjærestene dine!!
    Nå skal jeg fortelle deg litt om julen, jeg er jo dreven på slikt, jeg som er over 8 år. Det er ikke noe kult å pakke INN gaver! Og pyntebånd og papir smaker æsj! Derimot er det kjempekult å pakke UT gaver! Derfor håper jeg at det ligger gaver til deg også under treet, Markies, Shmackos, frysetørket lever og slikt. Jeg kan love deg at du snuser veldig fort hva som er til deg, så kan kanskje folkene dine få ha bøkene, smykkene sine og tøflene sine i fred!
    Vet du hva, nå er jeg nettopp kommet hjem fra Askøy. Jeg var med far til hytten, for siden det er kuldegrader nå, måtte vi skru av vannet så det ikke skulle fryse. Jeg elsker lange bilturer, da er jeg helt konge! Far synger og gauler, og jeg bjeffer og kjefter. Derfor synes ikke mor at det er så veldig gøy å være med oss gutta på tur, hun sier at hun får gnagsår i ørene av oss. Dessuten hadde hun litt å gjøre hjemme med innpakking av presanger og slikt.
    Tusen takk for hilsen på bloggen min forresten, du skjønte nok at jeg hadde lest den siden jeg visste om at du holdt på med juleforberedelser sammen med mamsen din! Kanskje det minnet litt om naboene mine, de skulle lære den 2 år gamle jenten sin å bake pepperkaker! Tror det ble litt søl ja!!
    Så bra at dere i familien din gir grasrotandelen til Dyrebeskyttelsen! Fra august har de fått inn over 170.000 kroner, og var kommet med på BA sin topp 15 liste. Der var det stort sett bare idrettslag, av de som tenker på dyrene var det bare Kattens Vern og DBH. Men 170.000 er jo mange penger da! Så bra for dyrene. Mor begynner fremdeles å snufse litt når hun tenker på hvor heldig du var!! Katten Lucky som er på bildet var mor fjernadoptivmor for mens han var syk. Mor snufser når hun tenker på ham også, fordi hun er så kjempeglad for at han slipper å gå ute og fryse.
    Skal gi deg noen gode råd om hva du bør ønske deg til jul! Markies, Schmackos og frysetørket lever har jeg allerede nevnt, og hos Midtun Zoo har de noen fantastiske, svære hundekjeks som er kjempebra som "tannkost". Jeg får en sånn kjeks hver kveld. Mor får ikke fred for meg før hun har husket på å gi meg en. Det er spesielt viktig for meg som får foret mitt oppbløtt. Sant det er stas når en ny forsekk skal helles over i forbøtten? Det detter alltid noen frø på gulvet, og da må man jo rydde opp, ikke sant? Jeg får alltid noen frø å knaske på hver dag også, før mor heller vann på. Vi gjør mye til faste tider her i huset, for da kan jeg hjelpe mor med å passe tiden. Særlig klokken halv sju er jeg nøye med å passe på, da er det middagstid for meg!
    Så sier jeg og mor RIKTIG GOD JUL til deg og folkene dine, og GODT NYTT ÅR også!
    Stor kos fra Perrex
    PS Håper det kommer noen julebilder av deg på bloggen din! DS

    SvarSlett
  2. PS Nå ligger det en hilsen til Rikke på bloggen min! Jeg skulle egentlig være snømann, men før mor fikk meg til å oppføre meg litt for kameraet var nesten all snøen smeltet. Jeg er IKKE så sjenert i virkeligheten som jeg ser ut på bildet, jeg bare HATER kamera! DS

    SvarSlett