lørdag 27. mars 2010

der er liv i rampen...


mor har bare hatt så dårlig tid i det siste.
Vi har flytta i nytt stort fint hus, og her er der enda finere hage enn det vi hadde. Og ikke minst all den plassen jeg nå har. Jeg har adoptert det ene rommet i huset (seff det nest største) hvor jeg liker å sove om natta. Og vet dere, selv om det står en stor deilig dobbeltseng der så holder jeg meg på gulvet. Jeg er nemlig en sånn dannet frøken som ikke hopper i sofaen eller i senga. Er ikke jeg flink?? Jeg liker heller min egen tøffe skinnseng! Jeg fikk nemlig ny stor skinnseng når vi flytta inn her og den liker jeg utrolig godt;-)
Vi har hatt det litt travelt siden flyttinga og så har jeg vært syk. Først ble jeg innbilt og så fikk jeg en tett pupp. Så jeg måtte operere vekk en kjertel. Men dr dyregod har fortalt at der ikke var noen styggedom eller farlige ting i den vekkopererte kjertelen, og da ble mamsen innmari glad. Men vi har hatt litt problemer med at det fyller seg væske der som puppen har vært. Så jeg måtte inn med et dren også. Jeg må også gå med en sånn forferdelig krage. Mamsen mistenker (med rette påstår hun) at jeg driver og prøver å sleike og bite der på operasjonsarret. Pfff det klør jo...Men jeg er veldig flink. Jeg har ikke ødelagt kragen enda og jeg får masse snopiser for å ta den på. Så det er jo ikke så veldig gale da... Mamsen sin forrige hund ødela disse på fem minutter så mamsen er veldig imponert over at jeg har hatt den samme kragen i over to uker nå. Da vanker det jo litt ekstra snopiser på meg;-) Jeg er nemlig en sånn veeeeldig flink jente jeg!
Medisinene mine tar jeg også uten problemer. Mamsen grudde seg innmari til denne biten, for han forrige bare spytta dem ut og nekta å ta dem. Selv når mamsen "tredde dem laaaangt nedi halsen hans" så spytta ham dem ut igjen. Jeg er sånt et matvrak at jeg spiser dem nesten uten noe på jeg. Så flink er jeg...
Jeg har også fått nytt for, Eucanuba sitt spesialfor for sånne som klør litt i pelsen sin. Jeg er innmari glad i dette foret og gleder meg til hvert måltid. Det smaker innmari godt kan dere tro! Nå er pelsen min myk og deilig og skinnende og pen. Jeg er rett og slett nydelig... Det sier i alle fall bestefar hele tiden!


Ellers så bruker vi myyyye tid på å trene. Jeg har visst et sånt stressproblem (pfff jeg er bare ernergisk) så jeg må øve mye på "ro" øvelser. Men det går fint, for jeg elsker å trene. Nå har vi en stor stue så vi øver ofte på "fri ved foten" inne også vi. Og en dag i uken trener vi med vår egen instruktør, en venninne av mamsen. Nå skal vi snart ha en ny time hos Fjellanger for å få et videre treningsopplegg. Målet er at jeg skal kunne slutte å stresse for alle nye ting. Det er ikke så lett for meg, men jeg blir bedre og bedre. Det sier mamsen. Og hun sier at jeg har et utrolig behagelig og sjarmerende vesen. Jeg tror på henne;-)


Jeg har storkost meg i denne nyyyydelige vinteren. Jeg elsker snø. Noe som er enda bedre er å få være med på snømåking med far. Han kaster snø på meg! Det digger jeg. Mamsen skal prøve få lastet opp en video fra mobilen, så kan dere få se hvor flink jeg er til å ta salto etter snøen. Litt dumt at all snøen nå er borte, men nå kan jeg jo endelig få gå spor igjen. Det er morro.
Men nå må vi visst avslutte. Vi må rydde sier mamsen, for vi får besøk i påsken. Det er alltid morro med besøk. Flere som kan klappe meg og fortelle meg hvor pen jeg er. Det liker jeg innmari godt.


Skal raske på mamsen så hun kan få lagt ut noen nye bilder. Hun må bare få finne ledningen til mobilen først, så hun kan få dem inn på datan. Nå må hun bruke en gammal data for hun gikk på trynet med den nye i hendene og både hun og datan ble litt ødelagt..


Ha en strålende fin påske og så en stoooor hilsen og klem til min kjæreste Perrex.

Rikke

2 kommentarer:

  1. Heeeiiii Rikkemor!

    Jeg ble så glad da mor åpnet PC'n i dag og så at du hadde oppdatert bloggen din! Begynte nesten å bli bekymret for deg, men nå skjønner jeg at du har hatt det uhyggelig travelt med det nye huset. Må bare si slit'an jeg, både med huset og "suiten" din med lekker skinnseng! Jeg har en gammel kurv jeg, som to hunder har brukt før meg. Men jeg ligger ikke så ofte i den, jeg foretrekker en myk og fin toseters sofa som står på soverommet. Det var en veldig fin sofa en gang . . .
    Jeg vil heller ikke ligge oppi sengene, enda mor veldig gjerne vil ha meg til fotvarmer.
    Håper du snart blir helt bra, det er jo ingen kunst å ta piller! Jeg har aldri måttet det jeg, bortsett fra ormekur da. Mor knekker pillene i mindre biter og har det oppi foret mitt, jeg merker de ikke en gang. Ja, og så var det for et par år siden at jeg spiste en veps! Det kan man bli litt løyen av, så mor var raskt ute med å putte i meg 4 Prednisolon-tabletter. De og knakk hun i mindre biter og puttet de inn i en klatt leverpostei. Det gikk rett ned, leverpostei tror jeg er det beste jeg vet. Og så slapp jeg å bli løyen, ihvertfall ikke mer løyen enn jeg allerede er.
    Hvis du klør i pelsen kan du prøve Dr. Baddakys fiskeolje, jeg har alltid fått en spiseskje om dagen av den, og jeg har aldri hatt noen problemer med pelsen. Men hvis det nye foret ditt hjelper, så er jo det strålende!
    Skal si deg at jeg er matvrak også! En av de forrige hundene som bodde her var sånn kresenpinne at mor måtte ha noen påleggsbiter eller leverposteiklatter oppi foret hans. Heldigvis har hun overført den vanen til meg, selv om det slett ikke er nødvendig. Men det må du ikke si til henne, for jeg synes nemlig at det er en veldig GOD vane! Særlig hvis det er roastbiff i påleggsboksen i kjøleskapet! Jeg passer veldig godt på at mor ikke glemmer hverken fiskeoljen eller pålegget når det er middagstid, og jeg må også passe på at hun husker serveringstiden. Min innebygde klokke går nesten alltid helt riktig.
    Vet du, jeg har snart bursdag! Den 13. april fyller jeg 9 år! Tror jeg skal skrive roastbiff øverst på ønskelisten, og så noe som heter Markies. De er lett å få tak i, for de har de hos dagligvaren.
    Håper at mamsen din snart får lagt ut noen bilder av deg! Har veldig lyst å se deg med den tøffe kragen! Det er dessverre ingen nye bilder av meg på min mor sin blogg, jeg nekter å la meg fotografere! Men jeg har jo ikke forandret meg så mye, så du kan se de stilige videoene av meg om igjen! Jeg og elsker snø, da jeg kom inn etter å ha lekt plog skulle mor ta bilde av snømannen Perrex, men jeg tullet meg sånn at da jeg endelig satt i ro var nesten all snøen smeltet. Bildene ble ikke noe fine heller, men de ligger på bloggen hvis du vil se!
    Nå må jeg slutte, for far har begynt å lage middag. Da MÅ jeg være på kjøkkenet i tilfelle noe detter på gulvet!
    Hils mamsen din og si at hun må være forsiktig både med PC'n og seg selv!

    Stooor kos fra Perrex!

    SvarSlett
  2. Same for me, couldn´t understand a word but pictures were nice!

    SvarSlett