søndag 29. april 2012

sommer og sol

og livet er en deilig plass å være... Selv om jeg ikke er en katt (mamsen lurer innimellom...) så eeelsker jeg å ligge i solen og draaaa meg og soooole meg. Jeg er nemlig en sånn komfåååår hund... eller som mamsen sier... "komfårkrek" pfff...

Lite store nyheter egentlig, jeg driver og oppdrar min søte lillesøster og det tar mye tid. Faktisk venter jeg enda i spenning på den pelsen hennes, men det ser ut til at hun lider av mangelfull pels gitt. Akk ja, hun er nå uansett skjønn. Og det viktigste, hun har (til mamsens store skrekk) begynt å dele skivene sine med meg. Og som ansvarlig storesøster så hjelper jeg selvsagt til med oppspising. Dessuten er jeg også forfremmet til oppvaskhjelp! Så nå har jeg to viktige oppgaver i heimen...

Jah, før jeg glemmer det. Vanligvis får jeg ofte "kjeft" for at jeg kjefter og maser om at jeg hører lyder. Mamsen gidder ikke løfte på rompa engang, sier jeg har ropt "ulv ulv" liiiit for mange ganger. Og her for et par dager siden var det igjen tid for å alarmere, jeg mente nemlig at noen uvedkommende var på tunet. Mamsen, overbevist om jeg fortalte at papsen gikk ut, brydde seg lite og satte seg i sofaen med en deilig kaffekopp. Hah, tror dere hun satte den i halsen når det plutselig var en stige og et hode utenfor vinduet??? Nå var det heldigvis bare feieren, men jeg hadde nå uansett gitt beskjed. Jeg er nemlig en sabla god vakthund, i alle fall i følge meg selv;-) Mamsen sa jeg smilte tilfredsstillende og gjeipet et sånt "hva var det jeg sa" fjes...

Nå er far i hus gått ut i pappaperm, så nå er hele familien hjemme. Dette er veldig koselig. Jeg og mamsen skal benytte tiden til å gå litt turer alene, bare oss to. Jeg har jo behov for litt alenetid jeg også, det er slitsomt med en baby i hus må vite. De lager lyd og de stjeler tid. Og den vi har lader jo aaaaaldri, så jeg får liksom ikke så mye alenetid med mamsen på dagen. Nå skal det bli en ordning sier mamsen, og vi har planer om å gå på Dronningen (fjell rett bak her) og kose oss. Vi skal utforske alle de fem forskjellige veiene opp der og så skal vi være masse i skogen vår for nå er det jo snart badesesong. Og når den søte lillesøsteren kan sitte i sånn bæremeis skal vi endelig gå i Skjelvikskogene igjen. Det gleder jeg meg til, for der er det lenge siden vi har vært... og vi har enda flere steder vi skulle utforsket...

Nå et lite bilderas av meg på tur og meg og lillesøss;-) I dag skal jeg bare slikke sol i heimen, mamsen og gjengen skal til byen for å se på motorsykler. For meg holder det lenge at papsen starta Harleyen i sted. Ørene mine verker og jeg vil heller sove hjemme alene enn å være med de bråkmakerene på tur....


Årets første vassing...


På friluften og driver søk etter mat og ball...


Komfårkreket på sofaen... nyter tilværelsen


Dronningen på haugen... Fra denne stenen i hagen har dronninga full kontroll på alt og alle som rører seg


Vokt dem, udyret er løst...


Om du tar bilde nå mamsen så gjeiper jeg...


Sikker på at du har tatt bilde av meg nå??? Tar jeg meg bra ut???


Ta bilde av meg nå da... ta da


På tur med fetter Chris... se hvor fint jeg sitter...


Det va'kje meg... eg bare satt her....


Aaah deilig med litt frisk salat... Alt går i grisen


Frøken Slukøre leder med en hundelengde i dagens matkø forran komfyren...


Jeg kan sitte meget pent når jeg venter på leker...


Slipp meg ut dååååå... eg ser jo solen....


Utvist og meget fornærmet over den saken....

 Nei, nå får vi komme oss ut i solen og nyte dagen og været;-)
Ha en fin dag alle sammen;-)

2 kommentarer:

  1. Kjære søte, snille, pene, store, lille Rikke.
    Ble du smigret nå ? Men du er vel vant til å få komplement, siden det er så mange bilder av deg her ?
    Jeg synes du er kjempeflink til å passe på og oppdra lillesøsteren din. Og du, hun kommer til å få mye pels etterhvert, men bare på toppen !
    Det er derfor mennesker må ha klær på. De er ganske pinglete når det er kaldt. De har til og med lue på pelsen. Det er fordi det ikke vokser pels på ørene... Jo, foressten, - noen gamle menn får pels der og, iallefall inni !
    Har det kommet snø hos deg i natt? Det er helt hvitt på bakken her, så her hadde du likt å rulle deg.
    Men du Rikke,- eter du virkelig salat ??
    Eller er det bare når det egentlig var noen andre som skulle hatt den ? Du er en skrue, du Rikkeloppe !
    Mange slafs og klemmer herfra.

    PS. Si til mamman din at hun må ta bort de dumme ordene jeg må skrive, for å poste brev til deg ! DS

    SvarSlett
  2. Hei Rikke og familien din!

    Ser det er lenge siden bloggen din er oppdatert, men dere har sikkert masse å gjøre!

    Etter at vi mistet Perrex'en vår var vi innstilt på at det ikke skulle bli flere hunder her, Perrex var nr. 5. Men tenk, i begynnelsen av august kom vi over en ca. 3 år gammel blandingshund som ønsket seg et nytt hjem. Og da far i huset er blitt litt av en fjellgeit etter at han ble pensjonist, syntes han det ville være supert med en turkamerat. Og vips, dermed var Sherco blitt nytt familiemedlem! Han er en EKTE BOBUAKHU (som er mix av Border Collie, Buhund, Akita og Husky). Han har sett bilder av deg, og sier at han godt kan være kjæresten din! Og så sier han at du må kikke på min blogg, der kan du se hvor søt og pen han er!

    Håper alt er bra, hilsen Randi og Sherco!

    SvarSlett