tirsdag 4. mai 2010

Sol og fint vær

jamme er jeg en hund etter å sole meg;-)

Og jeg er meget hjelpsom når vi skal ut for å jobbe litt i hagen! Nåja sier mamsen, hjelp og hjelp. Men jeg mener bestemt at jeg er til stor hjelp! Sånn er det med den saken.

Mamsen har akkurat vært på seminar med en kar som har skrevet en bok som heter 100% Positiv hverdagslydighet. Han hadde seminar om adferd og problemadferd. Dama lærte visst mye spennende. Nå trener vi mye på noe som kalles kontaktlyd. Jeg elsker den lyden, for det betyr at om jeg avslutter det jeg holder på med når den lyden kommer så får jeg snopiser. Jeg eeelsker snopiser!

Forresten så har jeg fått en del skryt om dagen. Endelig har det begynt å løsne litt på noen av problemene mine. Jeg har nå nesten sluttet å hoppe etter biler. Vi er ikke helt i mål, men på god vei. I tillegg har jeg blitt en del bedre på miljøforandringer. Så jeg har fått veldig mye smørstekt karbis og pølse for meget god oppførsel! Dessuten er jeg veldig flink å gå fot inne. Dette er den beste måten jeg vet å smiske til meg snopiser på, det og sitte på plass. Om jeg må si det selv så er jeg fryktelig enormt mye masse og veldig flink!

Dusjen er et kapittel for seg. Før elsket jeg å være med og leke med vannet. Men vet dere, de menneskene puttet meg inni der og vasket hele meg. Fyttirakkern så lite morro det var! Jeg synes ikke noe om det nei. Nå er jeg ikke fullt så ivrig etter å være med på badet lengre. Holder meg på trygg avstand i gangen. Sjønt, mamsen driver med noe fanteri og lureri. For plutselig så ligger der pølser i dusjen. Av og til mat også. Da MÅ jeg jo innimellom inn for å sjekke. Tro meg, jeg løper ut igjen... Vet jo aldri når det vannet plutselig finner ut at det skal dynke hele meg. Fysjom!

Legger ved et par bilder, vi har fått tatt litt bilder siden sist, men den trege mamsen leiter nå alltid etter ledningen også da. Pff, har prøvd å ta det opp med henne, men det går trått om treigt gitt.

Så en stor hundesuss til Perrex, kjæresten min;-) Håper du og de tøffe solbrillene dine har det fint i fine været:)

JA, har dere sett. Den hersens dama kjøpte "klær" til meg. Hun fikk denne for 50 kr, og skulle bruke den til å egle papsen litt med. Meningen var at han skulle dåne når han så meg i råååsa klær. Pff tenk å kle på en Sjef (shæfer) da, hørt på makan?? Men vet dere, planen hennes slo feil, for papsen sa jeg var fin! DA ble jeg litt stolt. Mamsen hadde også tenkt å ta den på for å egle hundetreneren vår. Bare for å se reaksjonen, men så langt har vi ikke kommet enda. Nå ligger den heldigvis i et skap.

Her er jeg og tar årets første bad på Solnes. Det var litt friskt. Hadde jeg visst at jeg måtte i dusjen etterpå skulle jeg jammen meg ha spart meg for badet!

Her er utenfor der vi bor nå, litt borti veien. Her skal jeg bade masse til sommeren tenker jeg. Mamsen sier vi skal få oss sånn kano sånn at vi kan padle også.

Veldig spennende å plaske litt. Smakte godt gjorde det også.

Ha en fin dag videre i solen
Rikke


4 kommentarer:

  1. Heiiii Rikkemor!

    Først må du gi mamsen din en stor kos fra meg, siden hun er så flink til hjelpe deg med å oppdatere bloggen!
    Og jeg falt fullstendig for deg i den nye, rosa bodyen din! Men kanskje du ikke behøver den nå når det er sol og ganske varmt? Og så er jeg veldig engstelig for at du har tenkt å bade med den fine røde kløven din på ryggen. Fortalte jeg om den gangen far og jeg gikk ned på kaien på hytten, og far holdt meg i bånd fordi gjerdet var ødelagt? Altså, sånn helt plutselig bestemte jeg meg for en dukkert, og siden far holdt i båndet fikk han en dukkert han også. Tror ikke han syntes det var så veldig gøy!
    Jeg liker godt å bade i sjøen altså, men dusjen . . . æsj! Men noen ganger MÅ jeg, og jeg går inni hvis det ligger en bit roastbiff der.
    Jeg er stadig imponert over å høre hvor bra det går med utdannelsen din! Kanskje kommer du til å ta karaktertest og lydighetsprøve også! Du klarer det sikkert med glans.
    Nå har mor og jeg nettopp laget en liten hilsen til deg på bloggen vår, håper du stikker innom og leser. Jeg er jo ikke så fotogen som du er, men på det bildet hvor jeg ligger på teppet i gangen synes jeg at jeg ser ganske barsk og tøff ut. Jeg liker å ligge i gangen, for da har jeg kontroll over alt som skjer i huset mitt!
    Du må gi mamsen din en godbit hver gang hun hjelper deg med bloggen, da forstår hun nok snart at det lønner seg å gjøre det ofte! Jeg har hørt at det går an å lokke mennesker til å gjøre ting hvis de får godis, akkurat som med oss hunder!

    Ønsker deg mange fine turer og masse annet gøy i det fine vårværet! Kjempekos fra Perrex!

    PS Jeg har ikke fått solbriller ennå, men hvis det blir mye sol skal mor og far kjøpe til meg. Jeg har IKKE lovet at jeg ikke kommer til å protestere mot å ha de på! DS

    SvarSlett
  2. Flott blogg du har Rikke.
    Og det ser ut til at du er en hund etter vann.
    Skal hilse deg fra de to firbeinte her i huset, rullepølsa Tim og datteren hans Vilja. De er to dansk/svenske gårdshunder på 9 og 4 år.
    Hils til matmor....

    SvarSlett
  3. ps. La meg til som følger hos deg, jeg....

    SvarSlett
  4. Heisann Sanna. Så kjekt du liker bloggen min. Vi skal prøve være litt flinkere til å oppdatere;-)

    SvarSlett