onsdag 12. august 2009

en flått sommer

heisann alle sammen...
endelig er vi tilbake fra ferie, puh det har vært litt slitsomt for en skjønn liten dame som meg. Men mye morro har det jo også vært da!

Vi reiste først til østlandet og disse menneskene hadde faktisk planer om å reise på festival uten meg. Det nevnte de ikke noe om på forhånd så jeg ante ikke noe. Jeg ble plassert på hundehotell på Re i hele fem dager. Der hadde jeg det ganske fint med eget rom;-) Første dagen matstreiket jeg litt, men så kom det seg. Jeg fikk skryt av "hotelledelsen" ved avreise. Men guu så gla jeg var når matmor kom for å hente meg.
Så reiste vi til Tønsberg og var der i to uker. Der har vi gått på tur, lekt masse og spilt min nye favorittsport... badminton. Disse teite menneskene prøvde først å ha meg bindt fast, men jeg hadde andre planer jeg. Så jeg åpnet cabinkroken ganske så elegant, slapp meg selv løs og spurtet rett inn i spillet som en meget ueffektiv ballhenter. Ueffektiv i følge menneskene fordi jeg ikke hentet ballen til dem;-) Målet mitt var å hoppe og ta ballen i luften, noe jeg klarte et par ganger. En gang skjøt mamsen en så dårlig serv at den faktisk havnet rett i munnen min;-) Da måtte jeg ha en seiersrunde.
Der som vi var på ferie er der masse flott natur og mange hester. Mamsen hadde bestemt seg for at jeg skulle få hilse på hesten. Jøss så store og skumle de var først. Mamsen drev og stappet pølsebiter i munnen på meg sånn at jeg ikke skulle få tid til å gneldre og bjeffe på dem. Jeg må si det virket ganske bra, for pølse er jo ekstremt godt. Så klarte jeg å se på hesten og så snu meg til mamsen for å få belønning (les: pølse). Etter en del pølsebiter gikk vi videre på tur. Mye å snuse på og se på når man er på landet. På vei tilbake ville jeg bare løpe tilbake til hestene, for der haglet det med pølsebiter. Hestene kom helt bort til oss nå, de var nemlig ute etter snop de også. Men vi hadde dessverre ikke mat med til dem, kun pølse til meg.
På vei hjem til Bergen så reiste vi også innom til mamsen sin venninne, "tante Hege". Der bor det også en fuglehund og to dobbermannvalper. Her ble det litt mye lyd og lukter og rimelig stressende for en liten jente som meg. Da bjeffet jeg en del og jammen satte jeg ikke igang en konsert med alle;-) Jeg og fuglehunden gikk på tur. Først var dette meget vanskelig for jeg bare kjeftet og smelte på ham. Men etter en liten stund så gikk det faktisk greit. Jeg måtte bare bort å "kjefte" litt innimellom. Dette var første gang jeg har gått tur med en annen hund, så mamsen var alt i alt meget fornøyd med meg. Enda bedre gikk det andre dagen, så mamsen var nok litt imponert;-) På lørdagen var vi også innom på jobben til "tante Hege". Det var morro det. Hun jobber på Handlers, og det er jo lykkebutikken for en liten hund som meg. Jeg fikk løpe rundt og "peke" ut hvilke godbiter mamsen skulle kjøpe til meg, og så fikk jeg noen nye baller til å leke med. Jammen morro.
Som dere skjønner så har jeg hatt en ganske artig ferie, dog litt stressende med så mye bilkjøring og nye inntrykk. Jeg har fått masse nye leker og et nytt flexibånd på 8 meter. En liten kompensasjon for at jeg ikke få være så veldig mye løs før jeg klarer dette med "innkalling". Jeg har fått vært en del løs og spilt badminton og når vi var alene på stranda så fikk jeg løpe løs der og. Men jammen var det godt å komme hjem. Jeg var overlykkelig når jeg kunne slenge meg på det hvite teppet til mamsen og sove og snorke.



Her har vi en liten pause på Hardangervidda når vi er på vei på ferie. Mamsen kjøpte et sendebrett som vi kunne leke med

Slapper litt av i hagen etter vi har lekt med nye Kong'en

aaah her ligger jeg og nyter livet og min nye Kong

Her ser dere meg i "fullt firsprang" under badmintonturneringen vi hadde (veldig uhøytidelig såklart)


Håper alle dere andre har hatt en strålende fin ferie
En spesiell stor hilsen til Randi og Perrex.
Rikke

1 kommentar:

  1. Heisann Rikke!
    Jøss så kjekt å se deg igjen! Og takk for spesialhilsen til mor og meg, vi har et spesielt forhold til deg vet du! Hvis du sjekker bloggen vår, så ser du hvorfor, det er til og med et bilde av deg der! Du kan se bilder av meg på bloggen også, håper du synes at jeg er en tøffing selv om jeg har dette litt teite hengeøret! Der kommer flere bilder, men mor måtte bruke noen gamle både fra kameraet og scanning av kopier for å få til en start. Bildet av meg foran hageteltet er imidlertid helt nytt, det ble tatt i juli i år. Høres ut som om du har hatt en herlig ferie, men det var godt å være hjemme igjen også, tror jeg! Jeg liker meg absolutt best hjemme (og i bilen!) Jeg fikk nok av nye steder allerede det første leveåret mitt, så jeg er nok fremdeles litt redd for å bli forlatt av folkene mine.
    Stakkars, fikk du mye flått på deg der borte på østlandet? Det er ikke mange her, men mor sjekker meg alltid, og drar ut styggebeistene hvis hun finner noen, de setter seg helst rundt halsen. Og så fikk jeg en slags hinne på det ene øyet, dyrlegen sa at det kom av for mye sollys, og at hunder burde gå med solbriller! Hun lo jo litt selv av det, for solbriller på en hund er ikke så enkelt! Men nå får jeg øyensalve, og lider stort to ganger om dagen når den skal dryppes på øynene. Men akkurat som med deg og hestene, får man en godbit for å være litt tapper og oppføre seg pent, så klarer man det meste!
    Stor kos fra Perrex (og Randi)
    PS – Håper på en hilsen fra deg på bloggen min! Det ville både mor og jeg synes være fryktelig kjekt! DS

    SvarSlett