søndag 16. august 2009

det regner mye

skjønt mamsen påstår at vi bare har litt høyere luftfuktighet en gjennomsnittet her i Bergen. Og mamsen er ikke spesielt begeistret for regn. Jeg derimot, jeg eeeelsker å bli våt. Digger at regnet lager sølepytter og store dammer som jeg kan hoppe og plaske og bade i. Jeg har blitt en stor badeand jeg;-)
Etter en del mas fra min side så måtte mamsen og papsen kle på seg regnhabitten og være med i skogen. Tror de prøvde å vente for å se om regnet ville gi seg litt, hehe tror de har glemt hvor de bor! De fikk nå til slutt på seg både regntøy og støvler og var eeeendelig klare for litt sprell. Hm kanskje det var meg som var mest klar for sprell...???

Etter å kjapt ha unnagjort de nødvendige ærend så var jeg klar for full rulle. Og jeg visste at mamsen hadde med seg min nye rosa ball i lomma. Tror de egentlig hadde tenkt seg en litt lengre tur opp til et fint badevann, men jeg var fryktelig ernergisk der og da og hadde ikke tid til å gå hele den veien. Så jeg fikk løpe løs i skogen mens mamsen og papsen kastet ball til meg. Tjo hoooo så morro. Jeg simpelt hen eeeeelsker å løpe etter ballen. Litt trening lurer de inn også disse tobeinte, men det går fint. Jeg liker å ha noe å jobbe med. Jeg får også en del skryt, for jeg er like flink til å løpe på returen, dvs jeg løper like fort tilbake med ballen som jeg løper etter den. Jeg er et lite fyrverkeri på springing skjønner dere, bobler liksom over av energi...

Jeg var også så heldig at jeg fant mange søledammer jeg kunne sprette i. Mamsen ristet fælt på hodet når jeg ikke lengre så ut som en shæfer, men heller en eller annen sort hund. Tror ikke dama var super fornøyd da nei. Men sånn som det har regnet så er der masse småbekker i skogen, så jeg var så snill at jeg badet meg selv der innimellom. På den måten kunne mamsen være sikker på at det var rette hunden som kom tilbake;-)

Ja vet dere, mamsen forlot meg hjemme i dag! Frekke damen, hun skulle på besøk til en snill dame som heter Irene og se på alle småpusene som hun passer for dyrebeskyttelsen. Jeg var litt engstelig for at hun skulle komme tilbake med noen små nurk, men det gikk greit foreløpig. Vi kan da ikke ha kattepuser her inne vel?? Mamsen har truet med det noen ganger. Før så hadde mamsen en shæfergutt som het Sjeik, og hun har fortalt at han fikk sin egen kattepus, Tinka. Hun skal visst hente frem bildebevis og legge det ut her sier hun. Jeg er ikke helt sikker på hvor overbevist jeg er om at deg skal bo en katt her altså. Da blir jo ikke jeg senter for oppmerksomhelt hele tiden som nå. Nei, dette må vi diskutere tenker jeg.

I uken som kommer skal vi visst ta litt fatt på noe som hun kaller miljøtrening. Hm lurer meg på hva det kan være for noe skummelt. Hun maser litt om at jeg må lære meg å takle nye situasjoner. Hm.. litt skummelt, men hun har lovet å steke karbonader som vi skal ha med oss som lokkemiddel til meg. Tenker det kanskje kommer til å gå seg litt greit til. Vi må jo øve oss litt, for alle rede til helgen igjen skal vi på sånt RIK kurs.

Så må vi sende en liten hilsen til barske tøffe Perrex og ønske ham god bedring med øyet sitt.
Under ser dere noen bilder fra det fine vannet som vi bader i langt inni skogen. Ser dere hvor sterk jeg er som svømmer med den laaaange pinnen? Dere aner ikke hvor stolt jeg er her!






Ha en flott og varm innendørs regnkveld alle sammen

Rikke

1 kommentar:

  1. Wow, Rikke, er det selveste sjøormen du har fått tak i der? Du er jaggu sterk og tøff! For mye Møllers Tran på deg? Eller for mye av Hills "duracell-for"?? :-) Mor mener at øyet mitt er blitt mye bedre, håper at dyrlegen er enig når vi skal til henne på kontroll fredag! Ta en kikk på bloggen vår da, så får du se (omtrent) hvordan du så ut da du var en nyfødt, svart og skjønn liten klump! Gizella var den eneste som bodde her i huset som fikk barn, men jaggu var de barna fine!!
    Min mor har også lyst på pus (jeg protesterer voldsomt), det bodde en pus som het Muffi her lenge før jeg kom hit. Når jeg en gang må dra til jaktmarkene (de evige, du vet) så kommer det kanskje pus hit igjen. Og/eller en liten tøysehund, som ikke kan sammenlignes med oss tøffe Schäferhunder!
    Men mor har sikret seg, hun skal få opp på taket en "værschäfer"! Altså en værhane, men schäferhund istedet for hane, skjønner? Den er bestilt, og kommer i posten. Så kan alle se at her har det bodd Schäferhunder i over 30 år, de flotteste hundene i verden!
    Nei, nå må jeg visst sove, sender over en stor godnattkos!
    Din for alltid, Perrex! (Mor hilser også!)

    SvarSlett